Prešao si na biljnu ishranu i stalno se osećaš gladan

Glad © Olichel

Glad © Olichel

Jedno pitanje koje treba da se pitaš je da li si na pravilnoj biljnoj ishrani i da li konzumiraš dovoljno kalorija. Vidiš, većina povrća je niska u kalorijama. Mogli bi da pojedemo svo povrće u slici ispod, a da od toga dobijemo samo oko 300 kalorija.

Kalorije © IgorTishenko

Kalorije © IgorTishenko

Većina nas ne može ni da pojede sve ove namirnice u jednom danu, ali čak i kada bi ih pojeli, dale bi nam veoma malo energije. Tako da je veoma važno da znaš odakle se energija dobija na biljnoj ishrani.

Neko voće ima više kalorija, neko manje. Ali postoji jedna vrsta hrane koja ja bogata kalorijama i ona bi trebala da sačini temelj biljne ishrane, a to su skrobne namirnice. Skrobne namirnice su integralne žitarice poput ovasa, pirinča, heljde, spelte, kinoe i raža, mahuna poput pasulja, graška, boranije, sočiva i leblebija,  slatki kropmpir i kukuruz. Ove namirnice su bogate energijom i po proseku sadrže oko 1000 kalorija po kilogramu.

Skrobne namirnice © robynmac

Skrobne namirnice © robynmac

Dostizanje 2000 kalorija na dan izgleda nemoguće, ali ako znaš za skrobne namirnice i njih koristiš kao bazu za svoje obroke, to je večni ples. Ovas, braun ili crni pirinač, heljda, spelta, kinoa, pasulj, grašak, sočivo, leblebije, slatki krompir, kukuruz. Svakog dana.

Ova hrana je upakovana sa ugljenim hidratima koji su glavna nafta našeg tela i koji su povezani s vlaknom. I budi siguran u to da se ovi ugljeni hidrati razlikuju od veštačkih, rafinisanih ugljenih hidrati koji imaju malo ili nimalo vlakna poput belog pirinča, belog hleba, bele paste, sveže ceđenih sokova, slatkiša, čokolade, čipsa i gaziranih sokova.

Skrobne namirnice ti neće samo omogućiti da lako dostigneš 2000 kalorija na dan već će te takođe zasititi i poslati osećaj hroničnog gladovanja u istoriju.

Ovaj članak je takođe dostupan na: en