Kako da ne umreš od dijabetesa

Dijabetes tipa 2 se može sprečiti, zaustaviti, pa čak i PREOKRENUTI sa biljnom ishranom – nešto što smo znali od davnih 1930-ih. U roku od 5 godina, oko četvrtinu dijabetičara su uspeli da se skroz skinu sa insulina.

Ali biljna ishrana je ishrana relativno niska u kalorijama. Možda im je dijabetes postao bolji upravo radi toga što su izgubili toliko težine. Da bi to testirali, ono što je potrebno uraditi je studiju gde ljude prebacimo na zdravu ishranu, ali ih forsiramo da jedu TOLIKO hrane da ne izgube nimalo težine. Onda bi mogli da vidimo ako biljna ishrana ima neke druge posebne beneficije osim svog tog lakog gubitka težine.

I za to smo morali da čekamo 44 godina, ali evo rezultata. Učesnici su mereni svaki dan, i ukoliko su počeli da gube kilažu, bili su primorani da jedu više hrane – u stvari, toliko više hrane da neki učesnici nisu mogli sve da pojedu. Govorili su, „O, ne još jedna salata. Uh!“ Ali su se vremenom adaptirali, tako da nije došlo do značajne promene težine uprkos ograničavanju mesa, jaja, mlečnih proizvoda i nezdrave hrane.

Dakle bez imalo gubitka težine, da li je biljna ishrana još uvek pomogla? Ukupne potrebe za insulin su smanjene na oko 60%, a polovina dijabetičara je uspela da se kompletno skine sa insulina uprkos tome što nije bilo promena u težini. Koliko godina je to trajalo?

Ne, 16 dana – 16 dana kasnije.

Dakle govorimo o dijabetičarima koji su dijabetes imali čak 20 godina – ubrizgavajući 20 jedinica insulina dnevno. A onda su se neki čak i za samo 13 dana, u potpunosti skinuli s insulina, zahvaljujući tome što su dve nedelje proveli na biljnoj ishrani, čak i bez ikakvog gubitka težine.

Dijabetes 20 godina, i onda kompletno skidanje s insulina za manje od dve nedelje. Dijabetes 20 godina, jer joj niko nije rekao o biljnoj ishrani.

Ovde imamo pacijenta #15: 32 jedinice insulina na kontrolnoj dijeti, a onda 18 dana kasnije nimalo – niži nivo šećera u krvi s 32 jedinice insulina manje. To je moć biljaka. I to je bilo bez ikakvog gubitka težine. Njegovo telo je prosto počelo da funkcioniše toliko bolje!

I kao bonus, holesterol im je pao kao kamen, na ispod 150 – za 16 dana. Baš onako kako umerene promene u ishrani obično samo dovode do umerenog smanjivanja holesterola, koliko umeren želiš da ti je dijabetes?

Umerenost u svemu“ je možda istinitija izjava nego što neki ljudi misle. Umerene promene u ishrani mogu ostaviti dijabetičare s umerenim slepilom, umerenom insuficijencijom bubrega, umerenim amputacijama – možda samo nekoliko prstiju ili nečega. Umerenost u svemu nije nužno dobra stvar.

Sećaš li se one studije koja je tvrdila da ishrane bogate mesom, jajima i mlečnim proizvodima mogu da budu jednako štetne po zdravlju koliko i pušenje, sugerišući da ljudi koji jedu puno životinjskog proteina imaju četiri puta veću verovatnoću da umru od raka ili dijabetesa.

Ali ako pogledaš samu studiju, videćeš da to jednostavno nije istina. Oni koji jedu puno životinjskog proteina nisu samo imali četiri puta veći rizik od umiranja od dijabetesa, VEĆ 73 PUTA VEĆI RIZIK od umiranja od dijabetesa.

Dok su oni koji su izabrali umerenost (jedući samo umerene količine životinjskog proteina) imali 23 puta veći rizik od umiranja od dijabetesa.

Ovaj članak preuzet je sa sajta NutritionFacts.org uz odobrenje NutritionFacts tima. Ovaj članak je ekskluzivno prvi put objavljen na sajtu NutritionFacts.org – strogo nekomercijalni sajt koji nudi najnovije informacije o ishrani koje su bazirane na nauci i dokazima. Originalni članak i video snimak objavljeni su na engleskom, a prevedeni su za srpsko, hrvatsko, bosansko i crnogorsko govorno područje od strane vlasnika sajta matija.rs.

  •  
  •  
  •  

Ovaj članak je takođe dostupan na: en