Kako da ne umreš od dijabetesa

Dijabetes tipa 2 se može sprečiti, zaustaviti, pa čak i PREOKRENUTI biljnom ishranom, nešto što smo znali od davnih 1930-ih. U roku od 5 godina, oko četvrtine dijabetičara su uspeli da se potpuno skinu sa insulina.

Ali biljna ishrana je ishrana relativno niska u kalorijama. Možda im se dijabetes poboljšao samo zato što su izgubili toliko puno težine. Da bi to testirali, potrebno nam je da uradimo studiju gde ljude prebacujemo na zdravu ishranu, ali ih forsiramo da jedu TOLIKO PUNO hrane da ne izgube nimalo težine. Tada bi mogli da vidimo ako biljna ishrana ima posebne beneficije pored svog tog lakog gubitka težine.

I za to smo morali da čekamo 44 godina, ali evo rezultata. Učesnici su mereni svakog dana i ukoliko su počeli da gube kilažu, bili su primorani da jedu više hrane – u stvari, toliko više hrane da neki učesnici nisu mogli sve da pojedu. Govorili su, „O, ne još jedna salata. Uh!“ Ali su se vremenom navikli, tako da nije došlo do značajne promene težine uprkos ograničavanju mesa, jaja, mlečnih proizvoda i nezdrave hrane.

Dakle bez imalo gubitka težine, da li je biljna ishrana još uvek pomogla? Ukupne potrebe za insulinom su smanjene na oko 60%, a polovina dijabetičara je uspela da se potpuno skine sa insulina uprkos tome što nije bilo promena u težini. Koliko godina je to trajalo?

Ne, 16 dana – 16 dana kasnije.

Dakle govorimo o dijabetičarima koji su od dijabetesa bolovali čak 20 godina – ubrizgavajući se dnevno sa 20 jedinica insulina. A onda su se neki čak i za samo 13 dana, u potpunosti skinuli s insulina, zahvaljujući tome što su dve nedelje proveli na biljnoj ishrani čak i bez ikakvog gubitka težine.

Dijabetes 20 godina i onda potpuno skidanje s insulina za manje od dve nedelje. Dijabetes 20 godina jer joj niko nije rekao o biljnoj ishrani.

Ovde imamo pacijenta #15: 32 jedinice insulina na kontrolnoj dijeti, a onda 18 dana kasnije nimalo – niži nivo šećera u krvi s 32 jedinice insulina manje. To je moć biljaka. I to je bilo bez ikakvog gubitka težine. Njegovo telo je prosto počelo da funkcioniše toliko bolje!

I kao bonus, holesterol im je pao kao kamen, na ispod 150 – za 16 dana. Baš onako kako umerene promene u ishrani obično samo dovode do umerenog smanjivanja holesterola, koliko umeren želiš da ti bude dijabetes?

Umerenost u svemu“ je možda istinitija izjava nego što neki ljudi misle. Umerene promene u ishrani mogu ostaviti dijabetičare s umerenim slepilom, umerenom bubrežnom insuficijencijom, umerenim amputacijama – možda samo nekoliko prstiju ili nečega drugog. Umerenost u svemu nije nužno dobra stvar.

Sećaš li se one studije koja je tvrdila da ishrane bogate mesom, jajima i mlečnim proizvodima mogu da budu jednako štetne po zdravlju koliko i pušenje, sugerišući da ljudi koji jedu puno životinjskog proteina imaju četiri puta veću verovatnoću da umru od raka ili dijabetesa.

Ali ako pogledamo samu studiju, videćemo da to jednostavno nije istina. Oni koji jedu puno životinjskog proteina nisu imali samo četiri puta veći rizik od umiranja od dijabetesa, VEĆ 73 PUTA VEĆI RIZIK od umiranja od dijabetesa.

Dok su oni koji su izabrali umerenost (jedući samo umerene količine životinjskog proteina) imali 23 puta veći rizik od umiranja od dijabetesa.

Ovaj članak preuzet je sa sajta NutritionFacts.org uz odobrenje NutritionFacts tima. Ovaj članak je ekskluzivno prvi put objavljen na sajtu NutritionFacts.org – strogo nekomercijalni sajt koji nudi najnovije informacije o ishrani koje su bazirane na nauci i dokazima. Originalni članak i video snimak objavljeni su na engleskom, a prevedeni su za srpsko, hrvatsko, bosansko i crnogorsko govorno područje od strane vlasnika sajta matija.rs.

Ovaj članak je takođe dostupan na: en